DAF
1957-1959
DAF installeerde de eerste dagen benzine- en dieselmotoren van Hercules en Perkins, maar in 1957 ontwierp en produceerde het Eindhovense bedrijf de eerste
DAF motoren. DAF heeft de DD575-dieselmotor geüpgraded met een turbolader, wat opnieuw een doorbraak was.
1973
DAF was de eerste fabrikant die turboladerluchtkoeling introduceerde. De technologie is in eerste instantie ontwikkeld om te voldoen aan de vraag naar hogere motorprestaties en een lager brandstofverbruik, maar bleek ook onmisbaar voor het realiseren van schonere uitlaatemissies.
Jaren 80
DAF lanceerde ATi, Advanced Turbo Intercooling, die door verdere verfijning van injectietechnologie en verbeterde efficiëntie het mogelijk maakte de prestaties en efficiëntie verder te verhogen.
Iveco
In 1974 werd Fiat de meerderheidsaandeelhouder van Magirus Deutz, een Duitse fabrikant van bussen, vrachtwagens en brandblusapparatuur. Het volgende jaar was de geboorte van IVECO, toen Fiat Veicoli Industriali zijn eigen en overgenomen merken samenvoegde onder één enkele entiteit en zijn naam ontleende aan de initialen van de Industrial Vehicles Corporation die hij oprichtte. In 1978 werd de IVECO Daily gelanceerd, het eerste lichte bedrijfsvoertuig dat onder de naam IVECO werd geproduceerd, en twee jaar later werd de eerste turbodieselmotor voor zware bedrijfsvoertuigen gelanceerd.
Tegenwoordig is IVECO de toonaangevende Europese fabrikant van voertuigen op aardgas. Na de marktintroductie van de eerste vrachtwagens en bussen op aardgas in 1996 heeft het bedrijf tot nu toe ongeveer 35.000 voertuigen op aardgas geproduceerd. Afhankelijk van de bestelling gebruiken aardgasoplossingen zowel CNG (gecomprimeerd aardgas) als LNG-technologie (vloeibaar aardgas) en zijn beschikbaar in het hele Iveco-assortiment.
Heeft u een DAF of Iveco vrachtwagen te koop?
U kunt uw aanbiedingen op onze website adverteren. Het is dus heel eenvoudig om geïnteresseerden te vinden en uiteindelijk uw Iveco of DAF truck te verkopen.