keyboard_arrow_right Aanbieding toevoegen
keyboard_arrow_right Aanmelden
keyboard_arrow_right Registreren
keyboard_arrow_right Huis
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Zoeken
keyboard_arrow_right Kopen
keyboard_arrow_right Verkopen
keyboard_arrow_right

Kampeer uitrusting

 

Hier is hoe kampeerders en caravans zo populair werden als ze vandaag zijn

Campers en aanhangwagens, evenals recreatieve voertuigen zijn de topklasse kampeeruitrusting. Ze zijn er in alle soorten en maten, en sommige hebben een ongekend niveau van luxe, terwijl andere modellen eenvoudig, praktisch en betaalbaar zijn.

De Pierce-Arrow Touring Landau werd geïntroduceerd in 1910, die kan worden aangeduid als de originele camper. Rond dezelfde tijd werden motorhomes gebouwd op vrachtwagen frames gebouwd in Canada.

De RV die het spel veranderd

Het eerste voertuig genoemd als een RV (recreatieve voertuig) dat een enorme impact maakte was de zigeuner busje, gebouwd en gebruikt door de Conklin familie in 1915. Ze gebruikten de acht-tons machine om te reizen tussen New York en Californië. De RV is gemaakt door Roland Conklin eigen gas-elektrisch Motorbus bedrijf met de bedoeling om de familie te voorzien van alle gemakken van thuis tijdens hun reis. Duizenden mensen waren verbaasd over het voertuig, inclusief de media omdat het iets was dat ze nog nooit eerder hadden gezien.

Inderdaad, nadat de machine voor de eerste keer werd gezien, veel mensen wilden het hebben, en de volgende paar decennia waren de tijden dat het idee van het gebruik van dergelijke voertuigen massaal populair werd, ondanks dat het idee van kamperen populair was sinds de 19e eeuw toen William H.H. Murray publiceerde zijn werken, waaronder de eerste 'How to Camp' gids.

Kampeervoertuigen en apparatuur werden na 1910 populair naarmate ze betaalbaarder werden toen ze in massaproductie gingen. De Conklins waren de eersten die een bus als basis gebruiken, waardoor ze een enorme dubbeldekker konden maken met alle gemakken van een huis. Het werd aangeduid als een caravan of zelfs een land jacht. Wat belangrijk is, is dat het de weg heeft vrijgemaakt voor campers zoals we die vandaag kennen. Mensen beseften dat het gaan kamperen met een regulier voertuig betekende dat er een heleboel andere apparatuur nodig zou zijn, zoals tenten, slaapzakken, draagbare keukens, enz. Een camper had al deze functies geïntegreerd.

De REO Speedwagon Bungalow werd in het midden van de jaren 1920 geïntroduceerd, gevolgd door de Hudson Essex Pullman coach – beide functionele campers.

Vervolgens werd de trailer gemaakt, omdat motorhomes een nadeel hadden-ze konden niet worden gebruikt als reguliere voertuigen vanwege hun grootte en hun effectiviteit als dagelijks transport. Ze waren ook niet geschikt voor smalle wegen die alleen geschikt waren voor auto's. Natuurlijk verlaagde de hogere prijs van een camper ook zijn populariteit in vergelijking met de caravan trailer.

De eerste kampeer trailer was geen caravan, maar een eenvoudig apparaat voor het meenemen van de andere kampeerspullen die nodig waren. Al snel werd een tent met een instortende lijst toegevoegd, en in de jaren 1920 waren volledig functionele tent-Trailers beschikbaar. De Brintnall Convertible kampeer trailer, bijvoorbeeld, bevatte een opklapbed.

De caravan trailers nam de

Echter, tenttrailers waren niet zo functioneel als caravans, en na een slechte ervaring met één tijdens een onweersbui in 1928, besloot Arthur Sherman om een beter product te creëren. Sherman's ontwerp was waterdicht en had een solide structuur. Het bleek te laag, maar het was nog steeds een nieuwigheid dat veel andere kampeerders onder de indruk waren. Sherman wist dat het een enorm potentieel had. Hij richtte het overdekte wagen bedrijf op en maakte de weg vrij voor caravans zoals we die vandaag kennen. Het bedrijf was de grootste in de industrie en verkoopt 6.000 eenheden in 1936. Het totale aantal eenheden geproduceerd door de industrie overtrof 20.000 jaarlijks in de late jaren 1930, volledig vervangen tenttrailers. Rond die tijd werden de legendarische Airstream Caravan trailers gemaakt, met een strak design met een spiegel gepolijst omhulsel. Ze werden een waar icoon snel als ze zagen eruit als niets anders op de markt.

De Tweede Wereldoorlog zette een halt op de industrie en het duurde niet tot 1950 toen het weer op de rails kwam. Europese makers als Westfalia traden ook op door het omzetten van bestelwagens naar kampeerders. Het omzetten van truck en bus chassis ging ook door. Rond die tijd kwam Raymond Frank met de 'camper' term. Hij creëerde zijn eigen een in 1958 en mensen merkten hoe goed het was. Frank startte een bedrijf. Ze waren betaalbaarder dan de producten van de concurrent en Frank concurreerde ook met kampeer Wagenmakers.

De massaproductie begon

Winnebago was het eerste bedrijf voor massaproductie van kampeervoertuigen in 1967, wat resulteerde in hun betaalbare prijzen. Het aantal medewerkers van het bedrijf groeide vier keer in minder dan een decennium. Winnebago was de grootste naam op de markt, maar de competitie volgde op de voet. Meer dan 23.000 campers werden in de VS verkocht in 1969. De benzine crisis was een serieuze tegenslag voor de industrie, maar velen voldeden en vandaag worden bijna 50.000 eenheden verkocht op de Amerikaanse markt.

De markt van vandaag is onbeperkt in termen van mogelijke opties en apparatuur. Er zijn ultra-luxe RV beschikbaar die een lange weg zijn gekomen sinds de zigeuner busje. Merken als Hymer, Knaus, Entegra en Adria zetten de normen in de wereld van campers, campers en camper trailers.