keyboard_arrow_right Aanbieding toevoegen
keyboard_arrow_right Aanmelden
keyboard_arrow_right Registreren
keyboard_arrow_right Huis
keyboard_arrow_right Industrie
keyboard_arrow_right Zoeken
keyboard_arrow_right Verkopen

Speciale Machines

 

Hier is een vooruitzichten op de verscheidenheid van speciale machines beschikbaar vandaag

Speciale machines maken deel uit van het dagelijks leven en we zijn gewend om ze de hele tijd te zien. Veel verschillende soorten voertuigen vallen in deze categorie, zoals brandweerauto's, ambulances, haarden, nuts voertuigen, enz.

De begrafeniswagen

De begrafenis haard heeft een lange weg te gaan, omdat het slechts een hand getekende voertuigen en later met paarden getrokken wagons waren. In de vroege jaren 1900 werden elektrische haarden geproduceerd in de VS, de eerste begrafenis auto met een benzinemotor werd gebouwd in 1907. Ze werden een decennium later populair. In de loop der jaren werden begrafenisauto's groter en veel bedrijven begonnen ze te bouwen, en begrafenisauto's zijn tegenwoordig State-of-the-art machines met een speciaal ontwerp.

Ambulances werden voor het eerst in de 15e eeuw gebruikt voor militaire doeleinden, en civiele paarden getrokken werden populair in het midden van de jaren 1830. De eerste ziekenhuis dienst inclusief ambulances werd opgericht in 1865 in Ohio, VS. Veel steden in de VS en Groot-Brittannië hebben ambulance wagons en noodoproepdiensten aangenomen. John Lumsden heeft in Ierland een Ambulancedienst opgezet in 1910. Al snel werden ambulances veel geavanceerder dan de simpele wagons die ze waren. Gas, stoom en elektriciteit werden gebruikt als de belangrijkste energiebronnen. De 1905 Pallister was een van de eersten die werd geproduceerd, gevolgd door een aantal Straker-Square modellen. Dodge en Austin modellen werden gebruikt als ambulances in de Tweede Wereldoorlog periode. Na de jaren vijftig waren ambulances uitgerust met veel levensondersteunende en reanimatie systemen en werden ze niet alleen voor transport meer gebruikt. Vans en trucks werden op grote schaal gebruikt als ambulance chassis in de jaren zeventig, en de brancard werd toegevoegd aan hun apparatuur. De uitrusting van moderne machines omvat zelfs lieren, laadkleppen voor patiënten en hellingen. Paramedische teams gebruiken zwaar uitgeruste machines om te reageren op noodsituaties.

De introductie van patrouillewagens

Patrouille-en politievoertuigen variëren afhankelijk van het doel waarvoor ze worden gebruikt. Er zijn achtervolging en verkeerscontrole voertuigen, evenals speciale doeleinden auto's en bestelwagens. De allereerste politie auto werd gebruikt in 1899 in Ohio en het was een elektrische een, gebouwd door Frank Loomis. Later werd Fords model B de eerste in massa geproduceerde politie auto. Het had de voorkeur voor zijn sterke V8-motor. Later begonnen alle grootste autofabrikanten in de Verenigde Staten politieauto's te produceren.

Brandweer motoren behoren tot de belangrijkste gespecialiseerde machines. Het eerste BRANDBESTRIJDINGS voertuig werd ontworpen door Joseph Jenckes SR. in 1654, gevolgd door Richard Newsham in 1730 in Groot-Brittannië. Ze waren niets anders dan karren met handmatig bediende pompen op hen gemonteerd. Motoren werden geïntroduceerd in 1822 en de brandweer motor werd verbeterd. Een zelfrijdende stoommachine werd getoond in 1841. Een brandweerwagen met benzinemotor werd door de firma Knox Automotive in 1905 getoond. Later werden draaitafel ladders geïntroduceerd, die mechanisch verlengbaar waren. Brandweer motoren werden steeds groter en sneller. In de jaren zestig werden kleinere trucks met brandbestrijdingsapparatuur geïntroduceerd.

Er zijn veel verschillende militaire voertuigen die gespecialiseerd zijn voor verschillende doeleinden. Een van de meest populaire zijn de nuts voertuigen, die afkomstig zijn van civiele modellen met vierwielaandrijving, zoals de Willys Jeep en de eerste land rover modellen. Sommige modellen zijn ontworpen voor militaire doeleinden, zoals de VW Kubelwagen. Er zijn veel verschillende versies van militaire voertuigen, waaronder amfibische modellen, vrachtwagens, servicevoertuigen en machines uitgerust met tracks in plaats van wielen. Er waren bijna een miljoen eenheden van deze voertuigen alleen gebruikt tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De verscheidenheid van nuts voertuigen

nuts voertuigen zijn er in alle soorten en maten. Er zijn verschillende Atv's en Utv's gebruikt voor commerciële doeleinden, en er is ook een verscheidenheid aan service bestelwagens en vrachtwagens, zoals Road Assistant machines, Emergency Rescue trucks, sneeuw verwijderings machines, all-terrain multifunctionele vierwielaangedreven voertuigen en nog veel meer. De geschiedenis van service en nuts voertuigen dateert van het moment dat de eerste reguliere voertuigen populair werden. Toen personenauto's en vrachtwagens een massatransport middel werden, deden zich de noodzaak voor hun onderhoud voor en met frequente mechanische storingen en ongelukken, werden Wegenhulp machines al in het begin van de jaren 1900 geïntroduceerd. De eerste service busjes en vrachtwagens gebruikten een regulier productie voertuig met een extra platform aan de achterzijde, met verschillende gereedschappen en accessoires.

Tank trucks werden geïntroduceerd in 1914, en de eerste werden gebruikt voor het vervoeren van voedselproducten zoals melk. De technologie is in de loop der jaren sterk verbeterd en we hebben vandaag opleggers met tanks met een hoge capaciteit.

Enkele van de andere speciale voertuigcategorieën omvatten mobiele zelfrijdende en op vrachtwagens gemonteerde kranen, evenals trucks voor vuilnis inzameling, taxi's (die hier al lang voor de verbrandingsmotor stonden – de Fransman Nicolas Sauvage bood ze in 1640), post en koeriers, dump trucks en mobiele werkplaatsen.